Gdy znalazłeś się w takimi momencie rozwoju placówki, kiedy nie jesteś w stanie poradzić sobie z ilością potrzebnych do obsadzenia wakatów, kiedy lekarzy jest jak na lekarstwo, a każda  godzina ich pracy jest dosłownie na wagę złota,  wtedy warto rozważyć współpracę z agencją rekrutacyjną lub headhunterską. 

Na co należy zwrócić uwagę podczas wyboru agencji rekrutacyjnej?

  1. Konkretna specjalizacja – Jeżeli agencja specjalizuje się we wszystkim, oznacza to najczęściej, że nie specjalizuje się w niczym. Osoby, które na co dzień rekrutują kandydatów wielu branż, angażują się w wiele projektów rekrutacyjnych nie osiągają wysokiej specjalizacji w żadnej branży. Będziemy w dużo bardziej komfortowej sytuacji, jeśli  nawiążemy współpracę z firmą, która posiada wąską specjalizację, w naszym przypadku – medyczną. 
  2. Doświadczenie – sprawdźmy jakim doświadczeniem może się pochwalić agencja. Od jakiego czasu prowadzi rekrutacje medyczne, czy w jej strukturach działają tylko rekruterzy, czy dysponuje również wyspecjalizowanymi headhunterami. Niestety od 2 lat, czyli od momentu wprowadzenia uproszczeń w zatrudnianiu lekarzy spoza UE, na rynku wyrosły nam jak grzyby po deszczu “agencje” zatrudniające lekarzy. Czasem istnieją rok, czasem krócej, ale każda z nich zdąży w tym czasie narobić szkód i nadszarpnąć wizerunek agencji pracy.
  3. Aktywność – zwróćmy uwagę na to jak często pojawiają się wpisy na stronie agencji, jak dużo ofert pracy publikuje, jak aktywni w mediach społecznościowych są jej pracownicy. W końcu –  jak wielu użytkowników obserwuje aktywność agencji w social mediach, ile osób wyświetla publikowane przez nią materiały. To wszystko pokaże nam stopień rozpoznawalności agencji, oraz to jak dużo ma zleceń.
  4. Referencje i opinie – Istotne są nie tylko referencje jakie agencja posiada od swoich klientów, ale także od osób, które znalazły dzięki niej pracę. Warto poprosić o takie referencje już na samym początku współpracy. Można sprawdzić również te ogólnodostępne, choćby te w internecie
  5. Gwarancja – obowiązkowym zapisem w umowie z agencją rekrutacyjną jest zapis o gwarancji i sposobie jej realizacji. Każda szanująca się agencja pośrednictwa pracy udziela gwarancji na swoje usługi. Sama gwarancja realizowana jest zazwyczaj jako przeprowadzenie kolejnego procesu rekrutacyjnego dla klienta.